Tuesday, May 14, 2013

Kelebihan Red Warriors

Sumber: Harian Metro
 
Kota Bahru: Kelantan akan berjuang mati-matian menentang kelab Hong Kong Kitchee FC pada pusingan kedua Piala AFC di Stadium Sultan Muhammad IV, malam ini, untuk layak ke suku akhir. 

Kelebihan bermain di gelanggang sendiri akan dimanfaatkan sepenuhnya Red Warriors bagi memastikan kemenangan mutlak tercapai. 

Tambahan pula, kesebelasan utama Kelantan kecuali Mohd Daudsu Jamaluddin yang masih belum cergas sepenuhnya, dapat diturunkan bagi memperkuatkan jentera serangan, pertahanan dan bahagian tengah apabila Dimitrios Petratos, Dickson Nwakaeme, Obinna Nwaneri dan Lci Kcitera disahkan bebas daripada kecederaan. 


Peningkatan mendadak Indra Putra Mahayuddin ketika beraksi dalam saingan Liga Super bakal membantu Kelantan menyingkirkan naib juara Kumpulan E itu.

Jurulatih Bojan Hodak berkata, walaupun muncul juara Kumpulan G, Kelantan tidak boleh memandang rendah cabaran Kitchee FC.

Menurutnya Kitchee FC memiliki barisan pemain bertaraf antarabangsa dan kebangsaan seperti penyerang Cheng Siu Wai, Tsang Kam To (pertahanan) dan juga pemain import dari Sepanyol Jordi Tarres dan Pablo Counago.

“Jika ingin menang, pemain harus bijak merantai pemain terbabit terutama Tarres yang berjaya menjaringkan hatrik ketika bertemu Warriors FC dari Singapura, pada 1 Mei lalu,” katanya pada sidang media, semalam.

Hadir sama jurulatih Kitchee FC Josep Gombau dan pemain kedua-dua pasukan Faiz Subri dan Lo Kwan Yee.

Sementara itu, Gombau berharap pemainnya dapat mencipta keputusan positif dalam pertemuan yang dianggap berprofil tinggi itu.

“Kami akan bertemu pasukan agak kuat di Malaysia yang turut digelar ‘Gergasi Pantai Timur’, namun, kami tidak akan gerun dengan gelaran itu, sebaliknya, akan berjuang habis-habisan demi memburu kemenangan,” katanya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...