Thursday, July 18, 2013

Tunggu keputusan EGM Mafa

Sumber: Sinar Harian

MUNGKIN satu rahmat besar buat Melaka apabila tidak terlibat dalam pertandingan Piala Malaysia yang dijadualkan bermula pada 17 Ogos ini, lapor MOHD FAHMI ISMAIL.

Ini kerana, format Piala Malaysia hanya melibatkan pasukan daripada Liga Super dan Liga Perdana seperti ditetapkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

Skuad bergelar Sang Kancil itu terus bergelumang dalam kempen Liga FAM musim depan selepas gagal tamatkan pada kelompok dua teratas liga.



Namun, satu sumber memberitahu pasukan Melaka giat melakukan persiapan awal bagi menghadapi kempen 2014 dan dikatakan ramai pemain bintang dan veteran anak jati negeri itu akan dipanggil pulang dalam misi memastikan slot ke Liga Perdana 2015.

Wakil Kelab Penyokong Bola Sepak Melaka (PBM) ketika mengulas perkembangan terbaru ini melihat ia satu perkara positif.

"Apa pun, masih terlalu awal untuk memperkatakan tentang perkara ini. Kami di PBM masih menunggu mesyuarat agung luar biasa (EGM) Persatuan Bola Sepak Melaka (Mafa) yang berlangsung pada 28 Ogos nanti.

"Difahamkan,  beberapa tajaan dan sumbangan teknikal dari pasukan Liga Perdana Inggeris dan sumber tajaan dari syarikat dan badan korporat dalam negeri akan membantu Melaka ke landasan sebenar menjadi pasukan disegani," katanya kepada Sinar Harian.

PBM juga mahu presiden dan setiausaha baru yang bakal dilantik menerajui Mafa dapat 'menyucikan' nama Melaka daripada terus dihina.

"Kami cukup pasti, Ketua Menteri Melaka adalah calon yang paling layak membawa kembali kegemilangan yang pernah di kecapi Melaka dahulu," katanya.

Sebagai rekod, Soh Chin Aun, Md Idris Donan, Sapian Wahid, Abdul Halim Jantan serta pengendali Harimau Muda A, Ong Kim Swee pernah menabur bakti bersama pasukan Melaka ketika zaman selaku pemain.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...