Wednesday, July 11, 2012

Selangor sah tempat ketiga

Berita Harian

Balaban cuba melepasi pemain Sabah, Radzi Mohd Hussin dalam saingan Liga Super, malam tadi. - Foto Luqman Hakim Zubir
Balaban cuba melepasi pemain Sabah, Radzi Mohd Hussin dalam saingan Liga Super, malam tadi. - Foto Luqman Hakim Zubir


Shah Alam: Selangor mengesahkan tempat ketiga Liga Super musim ini dan layak ke Piala AFC 2013 selepas menewaskan Sabah 3-2 pada aksi kedua terakhir liga di Stadium Shah Alam, malam tadi.

Kekalahan Sabah itu meletakkan skuad kendalian jurulatih sementara, Andrew Majanggim kekal di tangga kedua tercorot liga, sekali gus sah akan beraksi playoff untuk turun ke Liga Perdana musim depan. Pasukan tuan rumah yang dibimbing Irfan Bakti Abu Salim selesa mendahului 2-0 pada separuh masa pertama menerusi tandukan kapten, Amri Yahyah pada minit ke-15 dan tolakan Solihin Kanasian minit ke-29. 


Penjaga gol Sabah, Syed Adney Syed Hussein terus tewas buat kali ketiga hanya dua minit selepas babak kedua bersambung menerusi bola lambungan menarik penyerang import Selangor dari Croatia, Bosko Balaban.

Sabah bagaimanapun berjaya merapatkan kedudukan menerusi Brendan Gan pada minit ke-84 dan rembatan susulan Rozaimi Abd Rahman minit ke-88 selepas sepakan penaltinya ditepis penjaga gol Selangor, Norazlan Razali. 

Namun sehingga wisel penamat, Sabah gagal mendapatkan gol penyamaan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...