Sunday, July 8, 2012

Kelantan juara Liga Super 2012




KOTA BHARU - Kelantan berjaya mempertahankan kejuaraan Liga Super dengan penuh bergaya selepas membelasah Perak 6-0 di Stadium Sultan Muhammad IV, semalam.


Kemenangan tersebut membolehkan skuad Red Warriors menjuarai kejohanan musim ini, meskipun saingan masih berbaki dua perlawanan selepas mengumpul 57 mata setakat ini. Pencabar terdekat mereka, Lions XII sekadar mengutip 50 mata.



Beraksi di gelanggang sendiri dengan sokongan padu 20,000 penyokong mereka, tuan rumah beraksi garang dengan ledakan lima gol pada separuh masa pertama.


Gol pertama Kelantan berjaya dijaringkan Indra Putra Mahyuddin pada minit ke 16 sebelum Mohd. Ghaddar menambah derita pelawat dua minit ke 18. Selang empat minit kemudian gawang Perak bocor lagi melalui rembatan leret ketua pasukan Kelantan, Mohd. Badri Radzi.


Indra Putra berjaya menjaringkan gol keduanya pada mnit ke 29 sebelum Nurul Azwan Roya menyumbat gol kelima Kelantan pada minit ke 39. Kapten Perak, Shahrul Nizam Mustapha yang gagal mengawal emosi dilayangkan kad merah pada minit ke 45 oleh pengadil perlawanan, Rahmat Jantan selepas dia mengkasari Mohd. Ghaddar.


Skrip sama kekal sebaik wisel separuh masa kedua ditiup yang menyaksikan Indra Putra berjaya mencipta hatrik dengan jaringan gol pada minit ke 48. Meskipun bermain dengan 10 orang, Perak berjaya mengelak gawang mereka daripada dibolosi lebih banyak gol pada separuh masa kedua.


Kemasukan penjaga gol simpanan mereka, Kamarul Efendi ternyata memberi kesan positif apabila dia berjaya menggagalkan beberapa percubaan pemain Kelantan. Kekalahan tersebut mengekalkan kedudukan Perak di tangga ketiga liga dengan pungutan 39 mata.

1 comment:

  1. Kelantan baik dan benar benar bukti pasukan yang menarik dan professional.takniah pada pasukan dan penonton kelantan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...