Saturday, February 16, 2013

Kuantan FA azam layak ke Liga Perdana musim depan

Sumber: Utusan Online
 
KUANTAN - Kuantan FA yang kini bersaing pada Liga FAM berazam untuk layak ke saingan Liga Perdana tahun depan.

Presidennya, Datuk Norhayad Ahmad berkata, biarpun menyedari laluan berliku bakal ditempuhi namun pasukan itu akan berusaha keras bagi memastikan hasrat tersebut tercapai.

"Saya berharap pada saingan pertama Ahad ini menentang Pulau Pinang, Kuantan FA akan mempamerkan aksi terbaik seterusnya memenangi perlawanan tersebut," katanya.


Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis pelancaran dan memperkenalkan pasukan serta pemain Kuantan FA Liga FAM 2013 di sini, semalam.

Turut hadir adalah Penaung Kuantan FA, Datuk Wan Adnan Wan Mamat; Timbalan Presiden, Datuk Tajudin Abdullah; Pengurus pasukan, Wan Solihi Wan Hassan dan Ketua Jurulatih, Abu Bakar Ahmad.

Sebanyak 11 pasukan akan bersaing dalam Liga FAM 2013 bagi merebut slot ke saingan Liga Perdana 2014.

Sementara itu, Wan Adnan berkata, pasukan Pahang berjaya melonjak ke Liga Super 2013 dan berharap Kuantan FA juga akan layak ke Liga Perdana tahun depan.

"Semangat yang ditunjukkan pasukan Pahang perlu dicontohi oleh Kuantan FA jika ingin menjuarai Liga FAM ini dan seterusnya layak ke saingan Liga Perdana.

"Apa yang penting, jaga disiplin dan bermain dengan semangat yang tinggi. Insya-Allah kita akan memperolehi kemenangan," katanya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...