Wednesday, May 18, 2011

Perak terdesak cari kemenangan

PERAK perlu menghasilkan kemenangan apabila bertemu Sabah di Stadium Lumut, petang esok bagi mengembalikan pasukan di atas landasan betul serta mengikis tanggapan buruk terhadap kemampuannya dalam Liga Super 2011. 

Selepas hanya mengutip lima mata daripada enam perlawanan pada pusingan kedua setakat ini, Shahrulnizam Mustapha dan rakan sepasukan tiada pilihan kecuali memastikan tiga mata penuh.

Kali terakhir Perak menang ialah ketika menumpaskan Kuala Lumpur 5-3 di Ipoh pada 26 April lalu manakala dalam perlawanan terakhirnya, skuad Seladang pimpinan Norizan Bakar seri 1-1 dengan Harimau Muda A di Stadium Shah Alam, 9 Mei lalu.

Berikutan persembahan merudum itu, sokongan peminat terhadap pasukan juga berkurangan seolah-olah hilang minat untuk memenuhi tempat duduk di stadium berbanding keghairahan yang disaksikan pada pusingan pertama liga. 

Kini selepas berehat hampir 10 hari, pemain seharusnya dalam keadaan segar dan sempat pulih daripada kecederaan berbanding ketika menempuh jadual padat sebelum ini hingga menjejaskan prestasi sebenar pemain.
 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...