Wednesday, May 18, 2011

Stadium Shah Alam dijangka venue aksi final

VENUE perlawanan akhir Piala FA antara Kelantan dan Terengganu pada 11 Jun ini hanya akan diketahui selewat-lewatnya minggu ini, kata Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) Datuk Azzuddin Ahmad.
Beliau berkata, pemilihan venue itu akan diputuskan dalam mesyuarat majlis jawatankuasa FAM dalam waktu terdekat.

“Ia masih dalam perbincangan. Kita pasti akan tentukan final Piala FA pada Jumaat ataupun selewat-lewatnya minggu ini,” katanya.

Ditanya sama ada pemilihan venue di Kelantan ataupun Terengganu, beliau berkata, perkara itu tidak akan berlaku memandangkan kapasiti kedua-dua stadium tidak mampu menampung jumlah penonton aksi final.

Perlawanan itu dijangka berlangsung di Stadium Shah Alam yang berkapasiti 80,000 tempat duduk ketika Stadium Nasional di Bukit Jalil masih dalam proses penyelenggaraan.


Sekiranya FAM berhasrat menggunakan Stadium Nasional sebagai venue final, mereka perlu membayar RM500,000 untuk menanggung kos penangguhan pembaikan trek di stadium itu.

Ini kerana stadium itu baru menjalani proses baik pulih trek dalam bulan ini dan telah beberapa kali tertangguh.

Kali terakhir penangguhan kerja pembaikan adalah untuk memberi laluan perlawanan antara Malaysia dan Indonesia pada Piala AFF Suzuki penghujung tahun lalu.


Selain menggunakan stadium untuk perlawanan akhir Piala FA, FAM juga berhasrat mengadakan perlawanan persahabatan antarabangsa antara skuad kebangsaan menentang tiga kelab Liga Perdana Inggeris - Chelsea, Liverpool dan Arsenal pada Jun dan Julai ini.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...