Friday, May 11, 2012

Kim Swee gugur empat pemain


Sumber: ESPNSTAR.my
Ong Kim Swee menggugurkan empat pemain Harimau Muda bagi perlawanan persahabatan dengan Hungary dan Slovakia minggu depan.
Fadhli Shas, Syazwan Yusoff, Faizol Nazlin Sayuti, Shahran Md Zin dan Norsyahrul Azwari tidak akan ikut serta dalam perlawanan persahabatan dengan Hungary dan Slovakia minggu depan.
Pasukan Harimau Muda akan berangkat ke Hungary pada 17 Mei ini hingga 7 Jun bagi menghadapai tiga kelab Hungary dan sebuah kelab Slovakia. Tiga lagi pemain akan digugurkan akan diumum Selasa ini.


"Fadhli tidak dibawa kerana dia akan bersama skuad Harimau Malaya untuk aksi persahabatan bertemu Filipina dan Singapura. Empat pemain Kelantan yang digugurkan bukan tidak bagus tetapi mereka perlukan lebih masa untuk serasi. Saya juga kesuntukan masa." kata Ong Kim Swee kepada akhbar Berita Harian.
"Belainan pula dengan beberapa pemain luar seperti Zubir Azmi, Azrif Nasrulhaq Badrul, Rozaimi Abdul Rahman dan Ashri Chuchu keranan mereka sebelum ini pernah bersama skuad Olimpik," katanya lagi.
Antara tujuan mereka ke Hungary dan Slovakia adalah sebagi persiapan untuk Kelayakan Piala Asia B-22 2013 yang akan bermula pada 23 Jun hingga 3 Julai di Yangon, Myanmar.
Ong Kim Swee walaubagaimanapun enggan mengumumkan senarai akhir 25 pemain yang terpilih kerana Harimau Muda akan bertemu Tampines Rovers dalam Liga Singapura Ahad ini dan bimbang jika terdapat kecederaan.

2 comments:

  1. 4 org players kelantan d gugur alasan tak
    serasi..tak logik langsung...syazwan yusoff
    keeper yg saiz mmg ada 6f...masih lg nak guna
    keeper yg saiz kecil ke...Izham tarmizi cuma
    5f9in je...alamak nak lawan team lever asia
    kena la ada saiz...kalau kena bola tinggi
    terkapai-kapai la bro...maaf ckp la !!

    ReplyDelete
  2. nape OKS tak test TAM SHEANG TSUNG yg hari
    keluar news dah sign contrack dgn club super
    league china yg ada ANELKA...SHANGHAI SHENHUA.
    sblm dia fedup tukar jg rakyat jepun ke baru
    nak terhegeh-hegeh nk offer TAM ni..muda lg 17
    thn dah dpt offre club cina ni...OKS wajib
    test dia utk HM A...!!!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...