Tuesday, May 1, 2012

Khyril yakin Safi mampu ubah nasib Kenari


Harian Metro

PENYERANG utama Kedah, Khyril Muhymeen Zambri yakin kehadiran tonggak tengah Safi Alfatah akan mencerahkan harapan mereka melayakkan diri ke perlawanan akhir Piala FA musim ini dengan meraih kemenangan ke atas Kelantan di Stadium Darulaman, malam ini.


Menurutnya, walaupun terpaksa beraksi tanpa khidmat Safi pada perlawanan separuh akhir pertama di Kota Bharu, mereka berjaya mengikat lawan untuk seri 1-1 dan kehadiran semula pemain berasal dari Perancis itu pasti akan membuka peluang untuknya dan rakan penyerangnya Vedran Gerc membocori gawang Kelantan.


“Kita memang begitu terasa dengan ketiadaan Safi yang mengemudi bahagian tengah dengan begitu baik dan kehadirannya bukan saja akan menambah keyakinan pemain, malah membolehkan kita menguasai bahagian itu yang dikuasai Kelantan pada separuh akhir pertama.




“Bukan saja Safi akan kembali beraksi semula, malah tonggak pertahanan V Thirumurugan dan Khairul Helmi Johari juga akan dapat mengukuhkan bahagian pertahanan yang goyah ketika beraksi di Kota Bharu yang mana penjaga gol, Helmi Eliza Elyas berjaya beraksi dengan baik untuk menghampakan serangan padu lawan.

“Prestasi cemerlang Helmi bukan saja menaikkan semangat dan keyakinan kami, malah turut menjadi cabaran bagi kami untuk beraksi dengan cemerlang di depan peminat kami sendiri,” kata Khyril.


Katanya, ketua jurulatih Wan Jamak Wan Hassan menggandakan latihan sepanjang minggu lalu agi memastikan mereka akan berada dalam keadaan fizikal dan mental terbaik bagi menghadapi cabaran Kelantan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...