Saturday, February 26, 2011

Negeri Sembilan 'tempang' layan Sabah

MASALAH kecederaan dan kad kuning dihadapi beberapa pemain utama Negeri Sembilan menjejaskan persiapan skuad itu untuk mencari kemenangan ke atas Sabah, pada saingan Liga Super di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi, malam ini. 

Sekurang-kurangnya empat pemain utama pasti tidak dapat diturunkan iaitu kapten Mohd Shukor Adan, Idris Karim, Irwan Fadly Idrus dan Ahmad Aminuddin Shaharuddin.

Ketua jurulatih Negeri Sembilan, Wan Jamak Wan Hassan, mengesahkan khidmat empat pemain terbabit tidak dapat dimanfaatkan bagi perlawanan penting itu, sekali gus menyukarkan sedikit perancangannya dalam merangka strategi terbaik.


Namun beberapa pemain muda sudah dikenal pasti untuk menggalas tugas sambil berharap G Mahathevan dan Abdul Halim Zainal yang beraksi di jentera tengah dapat memainkan peranan lebih berkesan untuk membantu barisan depan. 

“Ketiadaan Idris memang amat dirasakan kerana setakat ini pemain ini melakukan tugas dengan cemerlang dalam membantu menggerakkan jentera, selain turut menyumbangkan gol ketika Negeri Sembilan menang ke atas T-Team sebelum ini,” katanya, semalam. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...