Monday, February 21, 2011

Seladang belasah PDRM

EMPAT gol yang diledak anak buahnya ketika menundukkan Polis Diraja Malaysia (PDRM) pada saingan Piala FA di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, kelmarin melegakan ketua jurulatih Perak, Norizan Bakar.


“Ini petanda baik kepada pasukan. Saya harap keadaan ini berterusan dan jentera serangan Perak terus konsisten,” katanya.

Pada perlawanan itu, gol-gol Perak disumbang Akmal Rizal Ahmad Rakhli, Muhammad Shafiq Jamal, Razali Kandasamy dan ketua pasukan, Shahrulnizam Mustapa.


Begitupun seperti biasa jurulatih itu mengingatkan anak buahnya tidak terlalu yakin berikutan kemenangan terbaru itu.

“Tidak ada apa yang hendak dibanggakan kerana kami belum menang apa-apa. Ini baru permulaan dan perjalanan kami masih jauh. “Saya harap pemain tumpukan perhatian terhadap tugasan yang mendatang,” katanya.


Norizan atau lebih mesra dengan panggilan Cikgu Jan berkata, masih ada kelemahan berdasarkan persembahan menentang PDRM itu.




“Sebenarnya setiap perlawanan mendedahkan kelemahan dan kepincangan baru pasukan. Usaha perlu diteruskan untuk memperbaiki kepincangan itu,” katanya.

Jurulatih itu bagaimanapun lega kerana memiliki beberapa hari untuk memperbaiki kelemahan anak buahnya sebelum turun bertemu Pahang di Kuatan, Sabtu ini.




“Tempoh sebelum ke Kuantan akan digunakan memantapkan lagi pasukan.

“Pemain perlu terus bekerja kuat agar kami turun dalam keadaan terbaik untuk menghadapi pertemuan dengan Pahang nanti,” katanya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...