Thursday, April 28, 2011

Yang penting tak kalah: Kim Swee

"SAYA tidak salahkan pemain, mereka sudah mencuba dan apa yang penting Harimau Muda A tidak mengalami kekalahan semasa bertemu Perlis nanti.” Itu kata pengendali Harimau Muda A, Ong Kim Swee yang mengharapkan anak didiknya dapat mengekalkan momentum permainan ketika bertemu Negeri Sembilan, malam kelmarin. 

Kim Swee yang juga mengendali skuad Olimpik negara, berkata dia sedar akan kepenatan dialami pemain dalam mengharungi jadual padat sejak beberapa bulan ini dalam memenuhi kehendak Liga Super selain mengharungi kelayakan Olimpik.



“Kita masih mempunyai baki 10 perlawanan dalam Liga Super sebelum menghadapi kelayakan Olimpik dan mereka terlalu keletihan. Perlawanan hari ini (semalam) nampak lemah dan saya banyak kali melakukan pertukaran pemain dan ia perlu dilakukan selagi pasukan tidak mengalami kekalahan dan saya berdoa supaya pemain utama (skuad Olimpik) tidak mengalami kecederaan.
“Bukan saya merungut tetapi pada saya pasukan lain mempunyai agenda tersendiri untuk menang (Liga Super) tetapi untuk saya, saya perlu terus ke hadapan memikirkan bagaimana keadaan pemain saya menghadapi kelayakan Olimpik,” katanya selepas seri 1-1 ketika menentang Negeri Sembilan. 

Untuk saingan pusingan kedua ini, Malaysia diundi bertemu Lubnan pada 19 dan 23 Jun ini di Beirut dan Kuala Lumpur selepas menundukkan Pakistan dengan agregat 2-0 pada pusingan pertama. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...