Sunday, April 24, 2011

The Red Giants semakin menyengat

PENYERANG Terengganu, Helmi Remeli (dua dari kiri) mengasak gawang Perak pada aksi Liga Super malam tadi.

SELANGOR memulakan pusingan kedua Liga Super 2011 dengan mengekalkan status sebagai pendahulu dengan mencatat kemenangan 2-1 ke atas Sabah pada aksi di Stadium Likas, Kota Kinabalu malam tadi.
Skuad The Red Giants itu bagaimanapun tersentak seketika apabila Rosdin Wasli meletakkan tuan rumah di depan pada minit ke-11.
Begitupun, Bunyamin Umar berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-36 sebelum Amri Yahyah muncul wira Selangor dengan gol kemenangan pada minit ke-65.
Kejayaan ini menyaksikan Selangor kekal mendahului Liga Super dengan 32 mata, empat mata mengatasi pasukan Terengganu yang turut mencatat kejayaan mengalahkan Perak 3-0 di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah.
Kemenangan Terengganu semalam juga menyaksikan mereka melonjak ke tangga kedua liga dengan kelebihan satu mata ke atas Kelantan yang menang 4-0 ke atas Perlis kelmarin.
Di Stadium JCorp, Pasir Gudang, tuan rumah, Johor FC berjaya mencatat kejutan dengan mengalahkan T-Team 2-1.
Di Stadium Darul Aman, Alor Setar pula menyaksikan Kedah tumbang 1-2 di laman sendiri kepada Harimau Muda A.
Ini pastinya satu tamparan buat skuad Hijau Kuning itu yang baru saja mengambil Wan Jamak Wan Hassan sebagai jurulatih baru mereka.
Di Stadium Tuanku Abdul Rahman, Paroi, Negeri Sembilan bangkit dari prestasi tidak menentu dengan kejayaan 3-1 ke atas Pahang.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...