Friday, March 9, 2012

NS Betaria tekad kejutkan LionsXII


Harian Metro

SEKALIPUN diakui bagai ada jurang pemisah antara NS Betaria FC dengan LionsXII, namun bagi Azuan Zain, faktor itu tidak menjadi penghalang buat anak buahnya mencipta kejutan pada pertembungan pusingan kedua saingan Piala FA, di Stadium Jalan Besar, malam esok.


Atas kertas, LionsXII yang turun berbekal kelebihan selaku tuan rumah pasti menjadi pilihan mengungguli saingan tapi NS Betaria FC yang beraksi pada pentas saingan Liga Perdana bertekad untuk berjuang habis-habisan dalam misi mencipta sejarah mara ke pusingan seterusnya saingan kalah mati itu.




Menurut Azuan, reputasi LionsXII yang beraksi cemerlang dalam saingan Liga Super tidak akan melemahkan semangat pemain NS Betaria FC untuk mencatat keputusan terbaik.




Malah dalam misi merealisasikan matlamat itu, beliau sudah merangka strategi terbaik termasuk menjalani latihan seminggu di Bukit Jalil bagi menyesuaikan diri dengan keadaan padang di Stadium Jalan Besar.

Katanya, selain itu semua pemain termasuk dua pemain import dari Nigeria, Micheal Ijezie dan John Emmanuel berada pada tahap prestasi terbaik untuk menggalas cabaran pasukan.


“Kita sudah membuat persiapan rapi dan saya yakin pemain bersedia diturunkan dan mereka sudah diingatkan supaya tidak berasa rendah diri atau terlalu menghormati lawan.





“Kelebihan yang ada pada LionsXII tidak harus menjadi penghalang buat pemain untuk melakar keputusan positif dan memuaskan.

“Saya harap pemain memberikan persembahan terbaik dan berjuang habis-habisan sepanjang tempoh perlawanan itu untuk memastikan impian melakar kemenangan tercapai,” katanya di Seremban, semalam.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...