Friday, August 23, 2013

Pestabola Merdeka persediaan Sukan SEA

Sumber: FoxSport

Buat kali ini, Pestabola Merdeka edisi ke-41 melibatkan pasukan Bawah 23 empat negara yang bakal bersaing dalam Sukan SEA pada akhir tahun ini.
Menurut Pengerusi Jawatankuasa Penganjur Pestabola Merdeka, Tengku Abdullah, penganjuran kejohanan ini di Pahang memberi peluang kepada penyokong di Pahang dan negeri berdekatan untuk memberi sokongan kepada pasukan kebangsaan,

"Keputusan untuk menganjurkan Pestabola Merdeka di Kuantan akan memberikan peluang buat peminat Pahang dan negeri berdekatan untuk menonton perlawanan menarik secara dekat, tidak seperti tahun-tahun sebelum ini apabila peminat terpaksa ke Kuala Lumpur," katanya.



"Saya harap mereka akan mengambil kesempatan ini untuk menyokong pasukan kebangsaan yang akan mewakili negara selepas ini di temasya Sukan Sea di Myanmar. Pasukan kebangsaan begitu memerlukan sokongan peminat di Pestabola Merdeka."

Pengarah Urusan ProEvents International, San Boon Wah, percaya penganjuran semula Pestabola Merdeka, yang kali terakhir diadakan pada 2008, akan memberikan pasukan kebangsaan dengan satu lagi pentas untuk membuktikan kehebatan mereka.

"Hari ini, kami berbangga dan gembira untuk menjadi sebahagian daripada promosi edisi ke-41 Pestabola Merdeka - kejohanan bola sepak berprestij paling lama di Malaysia ketika penduduk 29 juta negara ini meraikan 56 tahun kemerdekaan," kata Boon Wah.

Penjualan tiket buat edisi ke-41 Pestabola Merdeka yang dijadualkan pada 7-14 September di Stadium Darul Makmur di Kuantan, Pahang, akan mula dijual secara online esok.

Bagi pembeli awal, tiket boleh diperoleh menerusi laman web

Tiket juga akan mula dijual di Stadium Darul Makmur mulai 16-18 Ogos dan pada 26 Ogos seterusnya.

Tiket dijual dengan harga RM38, RM48, RM68 (bahagian timur), RM128 (grandstand) untuk dua perlawanan pada hari yang sama, RM209 (bahagian timur semusim) dan RM375 (grandstand semusim) boleh dibeli menerusi hotline Ticketpro, +6(03)7880-7999 dan di cawangan Ticketpro di seluruh Malaysia.

Begitu pun, peraturan kejohanan menetapkan bahawa perlawanan pusingan terakhir antara Malaysia dan Thailand dimainkan di Stadium Darul Makmur di Kuantan, manakala pertemuan Singapura dan Myanmar akan dilangsungkan di Stadium Temerloh secara serentak pada Rabu, 11 September. Sepak mula adalah pada 8.45pm. Tiket bagi perlawanan di Temerloh dijual dengan harga RM38 dan RM28.

Jadual:

7 Sept (Sabtu): Malaysia mln Singapura (5.30 ptg); Thailand mln Myanmar (8.45mlm)

9 Sept (Isnin): Thailand mln Singapura (5.30 ptg); Malaysia mln Myanmar (8.45 mlm)

11 Sept (Rabu):Malaysia mln Thailand (Stadium Darul Makmur, 8.45 mlm); Singapura mln Myanmar (Stadium Temerloh, 8.45 mlm)

14 Sept (Sabtu): Penentuan ketiga-keempat (5.30 ptg); Final (8.45 mlm). Kedua-dua perlawanan dilangsungkan di Stadium Darul Makmur.

Nota: Kecuali jadual perlawanan 11 September yang bakal dilangsungkan di Kuantan and Temerloh, kesemua perlawanan pusingan awal akan dimainkan di Stadium Darul Makmur.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...