Tuesday, December 27, 2011

'Darah muda' taruhan utama Singa Utara


TERSINGKIR ke saingan Liga Perdana pada kempen musim depan sedikitpun tidak menjejaskan semangat pemain-pemain Perlis untuk bangkit memulihkan maruah bola sepak Singa Utara.
Malah, pengendali baharu bekas juara Piala Malaysia itu, Abdullah Hassan sedia mempertaruhkan barisan pemain muda dalam misi menjulang trofi Liga Perdana.
Menurut Abdullah, skuad Perlis yang baru dibentuk beberapa minggu lalu mula mempamerkan peningkatan dari segi corak permainan dan keserasian para pemain.
Namun, katanya, cabaran paling getir adalah untuk membentuk keyakinan dalam diri pemain muda yang kebanyakannya terdiri daripada anak tempatan.
"Saya beranggapan yang kami sebenarnya bermula dari kosong. Membentuk pasukan baru dengan tenaga-tenaga muda yang diambil dari skuad Piala Presiden dan kelab-kelab bola sepak yang terdapat di negeri ini.
"Ia mungkin tugas sukar, namun kami perlu terima hakikat ini dan sasaran utama kami adalah kembali ke saingan Liga Super," jelas Abdullah.
Terdahulu, Abdullah terpaksa menyaksikan kekalahan 1-2 anak-anak buahnya kepada T-Team ketika turun pada aksi persahabatan di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu kelmarin.
Sekalipun tewas, Perlis yang baharu dibentuk beberapa bulan lalu berjaya mempamerkan corak permainan tersusun dibantu kehadiran dua tenaga import, Lamin Conteh Jr dan Henry Lewis.
"Ini adalah perlawanan persahabatan yang penting bagi kami sebagai menguji keserasian para pemain.
"Apa yang saya lihat, telah wujud peningkatan apabila kami mampu melancarkan serangan dengan baik," jelasnya.
Katanya, selain khidmat Lamin Conteh dan Henry, skuad Liga Perdana Perlis musim depan diperkuatkan dengan enam pemain bawah 21 tahun.
Antaranya ialah Mohd. Rizal Ghazali, Mustafa Amini Ismail yang beraksi di posisi serangan, Mohd. Azlan Shah Mansor dan Hadi Syahmi Hamzah di posisi tengah serta Mohd. Nazrin Baharudin selaku pemain pertahanan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...