Saturday, December 10, 2011

Seladang mula latihan intensif


Harian Metro

SELEPAS melengkapkan kuota dua pemain importnya barulah ketua jurulatih Perak, Norizan Bakar dapat menjalankan persiapan sebenar pasukan Seladang bagi menghadapi kempen Liga M bermula Januari nanti.


Justeru tempoh beberapa minggu selanjutnya bakal menyaksikan pemain Perak dikerah dalam latihan intensif ketika Norizan berusaha menyediakan anak buahnya bagi saingan kali ini.

“Sebelum ini usaha banyak tertumpu ke arah memilih pemain import. Kini dengan selesai tugasan itu barulah latihan sebenar pasukan bermula,” katanya.




Menurut Norizan, Perak kini memiliki 24 pemain dalam pendaftaran kepada Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) dan yakin bilangan itu mencukupi kerana kebiasaannya pemain Piala Presiden sering diserapkan ke dalam pasukan utama.

Katanya, Perak mendapat khidmat tiga muka baru untuk musim depan iaitu dua pemain Kuala Lumpur dan seorang pemain Felda United kelahiran Perak selain berjaya mendapatkan khidmat dua pemain dipinjam semasa Piala Malaysia iaitu Mohd Failee Ghazali dan Mohd Rafiuddin Roddin dari USM FC dan Harimau Muda.


“Saya rasa bilangan ini mencukupi. Oleh yang demikian saya tidak bercadang melengkapkan bilangan 25 pemain seperti yang dibenarkan,” jelasnya. 



Mengenai dua pemain import Perak dari Serbia dan Slovakia, Popovic dan Michal Kubala, jurulatih itu berkata masih terlalu awal untuk mengulas kemampuan penyerang dan pemain tengah itu. “Saya perlu melihat mereka dalam beberapa perlawanan. Saya baru menyaksikan mereka dalam tiga perlawanan persahabatan. Mereka juga perlukan masa untuk menyesuaikan diri,” katanya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...