Thursday, February 23, 2012

Hodak perkasa Army


Harian Metro

AKADEMI Al-Hambra Red Warriors (Army) menerima khidmat Ketua Pegawai Eksekutif baru, Bojan Hodak bagi menggantikan B Sathianathan.


Hodak, 41, yang juga bekas pengendali My Team pada musim 2009 diumum menyandang jawatan itu oleh Naib Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Datuk Ismail Md Noor, semalam.




Ismail berkata, pemilihan Hodak yang berasal dari Croatia dan memiliki Lesen Kelas A Kesatuan Bola Sepak Eropah (Uefa), diputuskan Jawatankuasa Pengurusan Kafa, baru-baru ini.




“Kafa yakin Hodak mampu memperkasakan Army berdasarkan kepakaran dan pengalamannya selaku jurulatih,” katanya.

Beliau berkata, Hodak juga mengikat kontrak dua tahun dengan Kafa bagi membangunkan bola sepak terutama di peringkat akar umbi.


Army, akademi di bawah Kafa ditubuhkan bagi mencari bakat baru untuk dilatih menjadi pemain pelapis pasukan Kelantan.





Hodak pernah melatih My Team selama tiga tahun mulai 2006 sebelum berhijrah ke Phnom Penh Crown FC di Liga Kemboja selama enam bulan pada musim 2011-2012.

Pencapaian terbaik Hodak dalam bidang kejurulatihan ialah membantu kelab China, Shandong Luneng Taishan FC muncul naib juara Piala FA negara itu.


Sementara itu, Hodak gembira diberi peluang menabur bakti membangunkan sukan bola sepak di Kelantan.

“Saya akan menggunakan segala pengalaman untuk membantu melahirkan lebih ramai bakat baru sukan bola sepak negeri ini,” katanya.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...