Monday, September 12, 2011

KL bukan lagi pasukan boleh dipandang sebelah mata

DUA kemenangan berturut-turut dilakar Kuala Lumpur kini harus dilihat satu ancaman baru kepada pasukan berstatus elit dalam Kumpulan D, termasuk Selangor. 

Kejayaan anak didik Razip Ismail membuat kejutan menewaskan T-Team 2-1 di Stadium Selayang, malam kelmarin harus mengundang sikap waspada daripada lawan ketika buruan slot ke suku akhir makin rancak.

Kemenangan itu yang hadir selepas kejayaan menewaskan Polis 3-0 dalam perlawanan pertama 6 September lalu membuktikan skuad kendalian Razip tidak lagi layak digelar pasukan kerdil yang boleh dipandang sebelah mata.
Kita tidak boleh ambil mudah kerana setiap pasukan yang kita lawan selepas ini pasti melihat kita sebagai ancaman kepada mereka. Pihak lawan pasti akan berusaha lebih untuk cuba mengalahkan Kuala Lumpur. 

Saya harap pemain dapat mengekalkan keyakinan mental dan terus mempertingkatkan prestasi mereka kerana setiap perlawanan yang kita lalui akan datang adalah lawan yang berbeza, kata Razip ketika ditemui sejurus tamat perlawanan, kelmarin. 

Razip juga turut menghamburkan kata-kata pujian kepada anak buahnya terutamanya di barisan pertahanan yang dilihat beraksi cemerlang mengekang asakan pihak lawan dari pelbagai sudut. 

Pemain saya bermain dan bertahan baik mengekang asakan T-Team, katanya. 
Kuala Lumpur menentang pasukan tetangga, Selangor di gelanggang sendiri, esok.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...