Saturday, September 24, 2011

Irfan lega kehadiran Zubir dalam skuad


JURULATIH Terengganu, Irfan Bakti menerima khabar gembira menjelang aksi menentang PKNS Selangor malam ini.
Beliau lega kerana kembali mendapat sentuhan pertahanan berbakat, Zubir Azmi yang menjadi tulang belakang kepada kejayaan skuad Penyu itu menjulang Piala FA dua bulan lalu.
Pemain tersebut akan disenaraikan dalam skuad utama pada pertemuan di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) itu.
Justeru katanya, kehadiran pemain itu diharap dapat memberi kekuatan seimbang terutamanya di posisi pertahanan kiri dalam misi Terengganu memburu tiga mata berharga, sekali gus mara ke pusingan suku akhir.
"Kami perlu menang perlawanan esok (malam ini) kerana hanya dengan mengutip tiga mata dapat menjamin tempat kami ke suku akhir.
"Sesuatu yang menggembirakan apabila kami kembali mendapat khidmat Zubir selepas dia tidak beraksi dalam empat perlawanan awal disebabkan komitmen kepada skuad Olimpik," kata Irfan kepadaKosmo! semalam.
Zubir yang beraksi di pertaha- nan kiri merupakan anggota sku- ad Olimpik yang menjalani lati- han di Slovakia di bawah kenda- lian Ong Kim Swee.
Dia yang kini berusia 20 tahun baru menyarung jersi skuad Olimpik yang tewas 0-2 kepada Jepun pada aksi kelayakan Sukan Olimpik 2012, Rabu lalu.
"Saya mungkin menurunkan Zubir dalam skuad utama bagi menggantikan tempat Ronny (Harun) dan saya berharap dia akan menggunakan segala pengalaman yang dia ada untuk membantu pasukan mencatat kemenangan," tambahnya.
Ketika ini, Terengganu sekadar menduduki tangga kedua Kumpulan B selepas berkongsi sembilan mata dengan Negeri Sembilan. PKNS pula yang beraksi selaku juara Liga Perdana mengekori di tempat ketiga dengan enam mata.
Jelas Irfan lagi, beliau juga bakal menurunkan penjaring terbanyak Liga Super, Abdul Hadi Yahya dalam kesebelasan utama pada perlawanan malam ini sele- pas pemain itu hanya dimasukkan sebagai pemain simpanan minggu lalu.
"Semua pemain kini berada pada prestasi terbaik dan saya jangkakan perlawanan malam esok (malam ini) pasti sukar memandangkan pasukan lawan juga begitu perlukan kemenangan.
"Saya harap pemain tidak hilang fokus dan mengikut rentak permainan seperti yang dirancang," ujarnya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...