Friday, September 30, 2011

Misi Safee

Safee Sali




Radovic yakin Safee mampu pikat kelab Liga-A dan ia bukan angan-angan kosong; sanggup bantu jika layak 

MISHA Radovic beranggapan impian Safee Sali mahu memikat kelab Liga Australia pada perlawanan persahabatan di Canberra 7 Oktober ini sebenarnya bukan angan-angan kosong.

Malah, jurulatih kelab Pelita Jaya FC itu menyuarakan dia tidak mahu bakat milik penyerang sensasi itu tersekat dan sanggup membantu anak didiknya itu hadir dalam Liga-A itu jika benar dia layak.
“Jika dia (Safee) benar-benar layak, saya boleh membantunya untuk beraksi di sana,” kata Radovic ketika Safee mula menyarung jersi Pelita Jaya Mac lalu. “Dia berpotensi untuk menjadi penyerang terbaik rantau ini dan saya tidak akan biarkan bakatnya terhenti di sini.” 

Radovic yang berpengalaman hampir 10 tahun mengendali kelab di Australia dan mempunyai ramai kenalan di sana mampu membantu merealisasikan impian Safee kerana dia kagum dengan kegigihan pemain ini membantu kelab Indonesia dalam Liga Super. 

Safee sudah menyumbat tujuh gol dalam 13 penampilan pertamanya di Pelita Jaya. 

Safee turut mendapat peluang berlatih bersama kelab Inggeris, Cardiff City yang dimiliki usahawan Malaysia, Datuk Chan Tien Ghee, tetapi selepas dua minggu berada di sana, Safee hanya beroleh peluang 10 hari untuk mempamer kemampuannya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...