Thursday, September 29, 2011

'Idam Australia'

pix_gal0
Safee mahu pikat kelab di Liga-A pada 7 Oktober ini 

DENGAN misi menyarung jersi Cardiff City tampak kain pudar, Safee Sali (atas) kini mengalih fokus mencari ‘pasaran baru’ dengan Australia menjadi destinasi terbaru.

Semalam, penyerang kebangsaan itu menyuarakan minat mahu memikat kelab di Liga Australia dan bertekad memanfaatkan peluang itu apabila Harimau Malaya menentang skuad kebangsaan negara itu pada 7 Oktober ini di Canberra.
“Peluang menentang Australia tidak akan saya bazirkan dan cuba menampilkan aksi terbaik. Mana tahu, ia membuka mata kelab-kelab A-League untuk memanggil saya menjalani ujian pemilihan,” kata Safee ketika ditemui sekembali dari Cardiff di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA), petang semalam. 

Ditanya mengenai tawaran kedua Cardiff untuk menjalani latihan dua minggu lagi, pemain berusia 27 tahun itu berkata dia akan memanfaatkan peluang itu jika menyusul nanti. 

“Memang dua minggu yang saya lalui ini tidak cukup kerana saya hanya 10 hari turun menjalani latihan bersama pasukan dan tiada sebarang aksi persahabatan untuk menilai prestasi sebenar saya. 

“Harap pada kunjungan kali kedua ke Cardiff nanti, saya diberi peluang beraksi dalam perlawanan persahabatan dan di situ saya akan cuba membuktikan kemampuan sebenar,” tegas Safee. 


Safee akan mewakili Selangor menentang Singapura pada Piala Sultan Selangor 2011 di Stadium Shah Alam, Sabtu ini. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...