Thursday, September 15, 2011

Selangor terdesak


PELUANG juara 32 kali Piala Malaysia, Selangor untuk melangkah ke suku akhir kini bergantung sepenuhnya pada aksi menentang T-Team di Stadium Shah Alam, Sabtu ini.

Andai tewas kepada kelab Terengganu itu, anak buah jurulatih K Devan sudah boleh melupakan hasrat untuk bergelar juara kumpulan ketika Kuala Lumpur dilihat tidak mempunyai masalah besar untuk menundukkan PDRM yang masih belum mengutip sebarang mata selepas tiga perlawanan.

Namun kapten Merah Kuning, Mohd Amri Yahyah melaungkan amaran akan berjuang habis-habisan apabila melayan kunjungan skuad kendalian Yunus Alif nanti bagi memastikan “Misi 33” tidak berkubur di peringkat kumpulan.


“Saya tetap yakin peluang ke suku akhir masih terbuka. Kami akan beraksi dua perlawanan di tempat sendiri (menentang T-Team dan Kuala Lumpur) yang secara tidak langsung akan memberikan kelebihan untuk meraih mata penuh.

“Namun aksi menentang T-Team paling kritikal kerana menentukan hala tuju pasukan dan kami tidak boleh tewas untuk kali keempat musim ini,” katanya.

Selangor diikat Kuala Lumpur dalam perlawanan ketiga peringkat Kumpulan D kelmarin sekali gus menamatkan pusingan pertama dengan meraih empat mata.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...