Monday, October 31, 2011

Usah salahkan sesiapa




Pemain Negeri Sembilan (jersi kuning) meraikan jaringan Hairuddin Omar sebaliknya pemain Terengganu ternyata amat kecewa apabila akhirnya kalah 1-2 pada perlawanan akhir Piala Malaysia, kelmarin. - UTUSAN/Noor Asrekuzairey Salim


KUALA LUMPUR - Tiada siapa yang harus dipersalahkan secara individu sebagai punca kekalahan 1-2 Terengganu kepada Negeri Sembilan dalam saingan akhir Piala Malaysia di Stadium Shah Alam, kelmarin.

Itu pendirian pemain tengah skuad Penyu, Joseph Kalang Tie sambil menegaskan kekalahan kelmarin sewajarnya dijadikan pengajaran.

Dia menggangap keputusan yang mengecewakan itu disebabkan kesilapan sepasukan.
Joseph mengakui pasukannya leka sebaik sahaja mendapat gol pertama sehingga membolehkan pemain lawan menyamakan kedudukan.

"Kami tahu peminat marah dan kecewa. Selepas ini kami mahu memandang ke hadapan kerana kekalahan mengajar kita untuk bangkit semula.

"Bagi saya tiada siapa yang harus dipersalahkan kerana kami bermain sebagai satu pasukan dan ini adalah kesilapan pasukan," kata pemain kelahiran Miri, Serawak itu.

Dalam perlawanan akhir Piala Malaysia kelmarin, penjaga gol Terengganu, Sharbinee Allawee Ramli gagal mengekalkan kelebihan satu gol pasukannya, apabila gagal menangkap dengan kemas gol penyamaan Negeri Sembilan pada minit ke-81 hasil hantaran lintang S. Kunalan.

Gol kemenangan Negeri Sembilan hadir melalui rembatan penyerang Hairuddin Omar pada minit ke-86.

Dalam pada itu, Joseph, 24, mahu semua pasukan supaya menerima hakikat daripada keputusan yang diperolehi mereka pada perlawanan kelmarin.

"Bola itu bulat. Apa-apa boleh jadi kadang kala ada masa gembira dan sedih, kita wajar menerima hakikat apa yang berlaku malam ini (kelmarin)," kata Joseph.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...