Thursday, April 19, 2012

Harimau Muda A intai tiga mata


Harian Metro

KAPTEN Harimau Muda A, Mahali Jasuli mengingatkan rakan sepasukan supaya tidak keciciran mata apabila menentang Balestier Khalsa, esok jika mahu terus memberi tekanan kepada pendahulu Liga Singapura (Liga-S), Brunei DPMM FC.


Jika berjaya meraih tiga mata penuh pada aksi di Stadium Toa Payoh itu, Harimau Muda A boleh memintas Balestier Khalsa yang kini menduduki tangga kedua dengan 18 mata, satu mata mengatasi barisan muda kendalian Ong Kim Swee.


Kedudukan Brunei DPMM juga boleh tergugat andai tewas buat kali pertama musim ini kepada Home United di Stadium Jalan Besar, esok kerana mereka kini hanya mengumpul 20 mata selepas 8 perlawanan.




“Balestier antara pasukan hebat dalam Liga Singapura tapi kami akan cuba memberi tentangan sengit kerana ini peluang terbaik memintas mereka dalam kedudukan liga.

“Kemenangan juga penting kerana kami tidak mahu jurang mata dengan pendahulu (Brunei DPMM) semakin jauh,” kata Mahali yang pulih daripada kecederaan pergelangan kaki kiri ketika beraksi bersama skuad Olimpik negara menentang Jepun pada 22 Februari lalu.


Mahali yang hanya beraksi 20 minit terakhir ketika menang 2-1 ke atas Woodlands Wellington, Ahad lalu berharap mendapat kepercayaan semula Kim Swee untuk membarisi skuad utama di posisi pertahanan kanan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...