Tuesday, September 6, 2011

Kedah yakin mudah ratah Johor

Kemenangan di Larkin mudahkan Hijau Kuning buru slot ke suku akhir 

KAPTEN Kedah, Mohd Fauzie Nan akur betapa dia dan rakan sepasukan menghormati Johor tapi misi mereka tetap sama - pulang berbekal mata penuh selepas tamat saingan Kumpulan A di Stadium Tan Sri Hassan Yunus, Larkin, malam ini.

“Kami sudah membuat persiapan rapi dalam latihan sepanjang Ramadan lalu, selain mengadakan beberapa perlawanan persahabatan menentang pasukan tempatan dan juga dari Selatan Thailand.
“Berpandu kepada persiapan ini saya percaya kami dapat memberi persembahan terbaik dan tidak pulang dengan tangan kosong,” katanya ketika dihubungi, semalam. 

Selain Kedah dan Johor, dua lagi pasukan diundi dalam Kumpulan A ialah Perak dan Sabah. 

Untuk meningkatkan tahap keupayaan dan kemantapan pasukan Kedah turut mendapat khidmat bekas kapten Perlis, Azmizi Azmi secara pinjaman. 

Sementara itu, pengurus pasukan, Datuk Khazali Din beranggapan kemenangan di Larkin pasti dapat menambah keyakinan pemain menghuni tempat teratas kumpulan dan memburu slot ke suku akhir. 
Dia juga melontar cabaran kepada pemain untuk bangkit membuktikan kemampuan sebenar mereka selepas gagal dalam Liga Super dan Piala FA di bawah bekas jurulatih, Ahmad Yusoff. 

“Dengan barisan pemain seperti Badrul Bakhtiar, Khyril Muhymeen, Azmizi Aziz, Amar Rohidan, Azmi Muslim, Sabri Abu, Basharul Abu Bakar, V Thirumurugan dan Fauzi Nan kita harus mengatasi lawan membawa pulang tiga mata dan bukan satu saja,” katanya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...