Tuesday, September 6, 2011

Amri masih punya aura wira peledak

Daven yakin Merah Kuning boleh 

JURULATIH Selangor, K Devan yakin penyerang utama, Amri Yahyah bakal menemui sentuhan gol apabila turun menentang T-Team pada aksi sulung Kumpulan D di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, Kuala Terengganu malam ini.

Biarpun ‘eksperimen’ menggandingkan kapten Selangor itu dengan kapten skuad kebangsaan, Safiq Rahim sepanjang beberapa aksi persahabatan terakhir masih belum menampakkan hasil, Devan percaya ia akan ‘menjadi’ pada aksi sebenar itu.
“Apabila Amri dan Safiq sudah mula menjaringkan gol, saya rasa masalah di bahagian serangan ini dapat diatasi. Saya tak begitu risau kerana sepanjang aksi persahabatan, kita membuktikan bahawa kita mampu mencipta banyak peluang. 
“Kini segalanya terletak pada Amri sendiri. Jika dia berkerja keras, mungkin Tuhan akan tolong dia. 

“Sama seperti Wayne Rooney (penyerang Manchester United) yang pernah gagal menjaringkan gol dalam banyak perlawanan. Tapi apabila dia sudah mula menjaringkan gol, bola pelik pun dia boleh gol. Penyerang memang begitu dan saya yakin Amri akan kembali kepada prestasi sebenarnya,” kata Devan, semalam. 

Ditanya mengenai persiapan menghadapi T-Team, Devan berkata: “Jika kita berjaya jaring satu atau dua gol dan kemudian dapat bertahan baik, kita mampu pulang dengan tiga mata. Sasaran Selangor, satu mata sudah cukup cantik tetapi jika dapat tiga mata, ia umpama bonus.” 


Devan turut menganggap dia sudah memiliki kesebelasan terbaik merealisasikan impian Selangor menjulang kejuaraan Piala Malaysia buat kali ke-33 menerusi ‘Misi 33’ yang dilancarkan kelmarin sambil bersedia meletakkan penjaga gol pinjaman dari USM FC, G Jeevananthan menjaga gawang mereka, malam ini. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...