Wednesday, December 7, 2011

Tentera ikat 5 pemain


TENTERA berjaya mengikat sekurang-kurangnya lima pemain yang membantu Negeri Sembilan menjuarai Piala Malaysia 2011 menyertai pasukan dalam bola sepak Liga Perdana musim 2012.

Mereka ialah pemain adik beradik, Zaquan Adha Razak dan Aidil Zafuan Razak, Irwan Fadzli Idrus, Hairudin Omar dan Farizal Harun. Jurulatih pasukan, B Sathianatahn berkata, mereka antara 15 pemain import tempatan daripada 30 pemain yang disenaraikan oleh pasukan menjelang tarikh penutup pendaftaran esok.

Selebihnya ialah pemain dari pelbagai negeri melainkan Kelantan sebagai memenuhi janjinya tidak memancing pemain negeri berkenaan yang pernah dibimbing dua musim lalu.

Selain pemain import tempatan, Tentera juga menggunakan khidmat 13 pemain dari kalangan anggota Tentera dan dua pemain import luar negara.

Pemain import luar negara datangnya dari Argentina dan Amerika Tengah untuk bermain di bahagian tengah dan serangan.

Pemain Argentina yang dimaksudkan ialah Juan Manuel Arostegui yang pernah membantu Majlis Perbandaran Petaling Jaya (MPPJ) muncul juara Piala Malaysia 2003. Sementara penyerang dari Amerika Tengah belum lagi dikenal pasti identiti sebenar.

“Pengumuman nama pemain pasukan akan diumum pengurusan atasan pasukan pada minggu depan,” kata bekas pengendali skuad kebangsaan musim 2007 dan 2008 itu.

Katanya, tugas memilih pemain sudah selesai kini tumpuan membina sebuah pasukan yang mantap menerusi perlawanan persahabatan menjelang kejohanan.


Dalam minggu ini Tentera yang berbelanja besar selepas dua musim gagal mencapai matlamat ke liga super mengadakan dua perlawanan persahabatan.

Perlawanan pertama menentang Kuala Lumpur dan pasukan T-Team esok.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...