Tuesday, December 4, 2012

Arema FC pinjamkan Safee ke Johor


Sumber: EspnStar.My

Kelab Indonesia, Arema FC telah membuat keputusan untuk melepaskan Safee Sali secara pinjaman kepada kelab Liga Super Malaysia, Johor musim depan.

Menurut laporan Aremafc.com, pihak pengurusan Arema FC bersetuju untuk melepaskan Safee bagi memberi peluang kepada pemain tempatan Indonesia dalam skuad.



"Kami ingin memberikan lebih peluang kepada Sunarto, Qishil atau Dendi untuk beraksi. Jika kami masih bergantung kepada Safee, mereka mungkin sukar mendapat peluang," kata pengerusi Arema, Iwan Budianto.

Iwan juga menegaskan bahawa kontrak Safee bersama Arema akan berakhir pada Februari 2014. Ini bermakna Safee masih berpeluang untuk kembali ke pasukan itu.




sumber: AremaFc.Com

Beri Kesempatan Striker Lokal, Pinjamkan Safee ke Johor FC

Mempertimbangkan banyaknya stok pemain di lini depan dan untuk memberikan kesempatan pada striker-striker lokal, manajemen Arema membuat keputusan dengan meminjamkan striker asal Malaysia, Safee Sali ke klub Malaysia Johor FC.

“Kita kepingin berikan kesempatan lebih tinggi pada Sunarto, Qischil, atau Dendi, ini juga berdasarkan banyak masukan, kalau kita tetap pertahankan Safee, mereka pasti sulit untuk mendapatkan kesempatan bermain,”ungkap CEO Arema,  Iwan Budianto.

Iwan mengungkapkan Apabila Safee tidak dilepas untuk semusim kedepan maka besar kemungkinan pelatih Arema Rahmad Darmawan akan lebih memilih untuk menempatkan Beto, Safee dan Greg sebagai trisula Singo Edan. “Memainkan Beto sama Safee, Greg di kanan tidak punya kesempatan jadi starter, kita ingin prestasi, kesempatan yang sama ke pemain muda,” jelasnya.

Iwan juga menegaskan bahwa kontrak Safee bersama Arema baru akan berakhir pada bulan Februari 2014 mendatang. Jadi masih ada kesempatan bagi Safee untuk kembali bermain bersama tim Singo Edan. “Kita punya kontrak dengan Safee sampai 2014,”tandasnya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...