Friday, March 18, 2011

Dollah tak mahu Pahang dibuai lena bertemu KL

JURULATIH Pahang, Dollah Salleh mengingatkan anak buahnya tidak dibuai perasaan selesa biarpun berbekalkan jaringan 2-1 apabila bertemu Kuala Lumpur pada suku akhir kedua Piala FA di Stadium Darulmakmur, malam ini. 

Katanya, kemenangan itu belum lagi menjamin impian untuk mara ke separuh akhir saingan piala berprestij itu kerana masih ada baki 90 minit perlawanan.



“Saya harap pemain dapat mengekalkan prestasi meyakinkan kerana Kuala Lumpur pasti akan turun berhabis-habisan mengasak kubu Pahang untuk mencari kemenangan bagi memastikan mereka layak ke peringkat seterusnya


“Oleh itu, pemain perlu lebih bijak terutama untuk memanfaatkan segala peluang jaringan dan cuba mencari gol awal sebagai penyuntik semangat,” katanya. 

Dollah berkata, prestasi pemain yang ada ketikanya tidak konsisten pasti mempengaruhi corak permainan tetapi bagi perlawanan penting itu, pemain harus bingkas untuk memberikan yang terbaik demi memastikan langkahan ke separuh akhir dan seterusnya final, tidak terhalang. 

“Apa yang diharapkan malam esok (malam ini), Pahang akan tidak terbawa-bawa dengan keyakinan tinggi dan lebih berwaspada dengan Kuala Lumpur yang pasti akan memberi saingan sengit. 

“Pada masa sama, saya mengharapkan sokongan padu peminat setia Pahang untuk terus membakar semangat pemain seperti yang mereka berikan pada perlawanan sebelum ini,” katanya. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...