Thursday, March 17, 2011

Shahrul ancaman buat Felda United

FELDA United harus berwaspada kehadiran penyerang berbisa Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha yang menjadi ancaman buat pasukan itu untuk melangkah bergaya ke pusingan seterusnya dalam saingan Piala FA musim ini.

Jurulatihnya, E Elavarasan berkata, pemain bukan sahaja perlu mengawal pergerakan lawan tetapi menjadi tanggungjawab pertahanan untuk mengurangkan asakan yang berbahaya terutama di hadapan gawang sendiri. 

“Kelantan memiliki penyerang berbisa seperti Norshahrul dan Mohd Badri Radzi selain pemain kebangsaan lain yang cukup berpengalaman untuk menjinakkan kita. 

“Bahkan, kelebihan nyata banyak berpihak kepada pasukan itu yang terus mendapat sokongan padu penyokong mereka,” katanya. 

Bagaimanapun, pendatang baru dalam Liga Super itu enggan meletakkan harapan yang tinggi dengan menyifatkan kedua pasukan mempunyai peluang sama rata pada aksi timbal balik, Sabtu ini. 

Perlawanan semalam menyaksikan Felda United mengejutkan tuan rumah menerusi jaringan pembukaan Mohd Zamri Chin pada minit ke-31 sebelum Kelantan menyamakan kedudukan hasil rembatan ketua pasukan Mohd Badri dari luar kotak penalti. 

Pada minit ke-70, penyerang kebangsaan, Norshahrul berjaya memperdayakan penjaga gol untuk meletakkan pasukan itu di hadapan sebelum Liew Kit Kong menghampakan tuan rumah dengan gol penyamaan pada masa tambahan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...