Tuesday, March 29, 2011

Perlis syor FAM turun harga tiket: Shahidan

PERSATUAN Bola Sepak Perlis (PFA) mencadangkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) supaya menurunkan kadar harga tiket perlawanan Liga Malaysia untuk menarik lebih ramai penonton membanjiri venue perlawanan. 

Presiden PFA, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, tindakan menurunkan harga tiket itu wajar berdasarkan beberapa faktor seperti kemampuan rakyat yang berbeza-beza terutama Perlis yang sebahagian besar peminatnya tidak setinggi pasukan negeri lain.

“Perlis negeri kecil, tidak mempunyai ramai penyokong seperti negeri lain dan tidak sehebat seperti ketika di kemuncak kegemilangannya pada 2004 hingga 2008 dulu.


“Justeru, sukar untuk melihat gelanggang perlawanan dibanjiri penyokong dan tindakan menurunkan harga tiket untuk menarik semula peminat dianggap paling berkesan,” katanya. 

Harga tiket bagi tempat duduk berbumbung ketika ini ialah RM20 manakala tempat duduk terbuka RM10. 

Shahidan juga berkata, PFA akan mendesak kerajaan negeri mengenepikan perbezaan politik dan kepentingan demi tampil menyalurkan dana khas bulanan atau tahunan membiayai perbelanjaan pasukan mengharungi kempen Liga Malaysia. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...