Saturday, January 14, 2012

Kenari perlu elak kesilapan



Harian Metro

BARISAN pemain Kedah perlu memastikan mereka tidak melakukan kesilapan melepaskan gol mudah ketika bertemu Lions XII pada perlawanan Liga Super di Stadium Darulaman, malam ini jika berhasrat memungut sekurang-kurangnya satu mata.


Ketua jurulatih Hijau Kuning, Mohd Nidzam Adzha Yusoff berkata, anak buahnya perlu memastikan mereka tidak hilang tumpuan dan memudahkan lawan merobek gawang seperti yang berlaku ketika diaib T-Team, Selasa lalu.

“Kesilapan di Kuala Terengganu khususnya pada babak pertama mengakibatkan kami putih mata dan kembali dari sana dengan tangan kosong dan ini perlu dijadikan sebagai teladan bagi memastikan ia tidak berulang.




“Bukan pertahanan saja perlu menumpukan perhatian sepanjang 90 minit malah barisan serangan juga perlu menggunakan peluang menjelma di depan gol Singapura jika berhasrat memperbaiki kedudukan tercorot liga ketika ini.

“Saya juga berdoa tonggak bahagian tengah dan ketua pasukan, Baddrol Bakhtiar dapat beraksi kembali,” kata Nidzam.


Katanya, kehadiran Baddrol pasti membakar semangat pemain meningkatkan lagi prestasi dan beraksi dengan kemampuan sebenar yang gagal dilakukan ketika beraksi di Terengganu.




“Saya juga harap tonggak pertahanan Danillo yang tercedera ketika bertemu T-Team kembali pulih untuk memantapkan bahagian pertahanan yang goyah,” kata Nidzam.

Menurutnya, semua pemain sedar Lions XII seperti seekor singa yang terluka dan hanya yang terbaik daripada setiap pemain mampu menjamin kemenangan selain memastikan tidak diaib buat kali kedua.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...