Monday, January 30, 2012

Semangat berpasukan kunci kejayaan Red Warriors


Harian Metro

KETUA Jurulatih Kelantan, Peter James Butler mengakui sumbangan setiap pemainnya termasuk pemain import membantu kejayaan Red Warriors membenam Kuala Lumpur 3-0 dalam saingan Liga Super di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu, kelmarin.



Jurulatih dari England itu menegaskan, beliau tidak menilai keupayaan seseorang pemain dalam menjaringkan gol sebaliknya lebih mementingkan semangat bekerja secara berpasukan untuk meraih kemenangan bagi mengukuhkan kedudukan takhta Liga Super musim ini.


“Saya tidak nafikan penyerang dari Lubnan, Mohammad Ghaddar banyak membantu mengatur gerakan kepada rakan lain seperti Mat Yo (Norshahrul Idlan Talaha) untuk menghasilkan jaringan buat pasukan Red Warriors.



“Saya tahu dia (Ghaddar) hanya menjaringkan gol melalui sepakan penalti tetapi penyerang dari Lubnan itu mempunyai kemahiran yang baik mengawal bola dan membantu mengatur gerakan untuk rakan menjaringkan gol buat Kelantan. Saya tidak nilai daripada jaringan yang dilakukan pemain sebaliknya kerjasama pemain dalam setiap perlawanan,” katanya.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...