Friday, January 27, 2012

N. Sembilan uji bekas pemain Atletico



KUALA LUMPUR - Selepas Jean Emmanuel Effa Owona, skuad Hoben Jang Hoben dalam usaha mengintai seorang lagi pemain import terbaru dari Brazil, Fernando Augusto de Abreu Ferreira, yang bermain pada bahagian pertahanan tengah.

Mempunyai reputasi tinggi kerana pernah beraksi dalam saingan La Liga bersama Atletico Madrid dan Racing Santander, pemain berusia 27 tahun itu pernah bermain bersama FC Porto pada peringkat remaja.

Menurut pengendali Negeri Sembilan, Mohd. Azraai Khor Abdullah, dia akan menguji pemain yang mempunyai ketinggian 1.85 meter itu selepas perlawanan Liga Super menentang Sarawak di Stadium Negeri, Kuching, esok.

"Dia baru tiba dan kami hanya berpeluang mengujinya dalam beberapa perlawanan persahabatan selepas kami pulang dari Kuching nanti. Berdasarkan pemerhatian, keadaan fizikalnya nampak baik dan bebas daripada sebarang kecederaan.

"Saya tidak sempat melihat aksinya hari ini kerana dia masih keletihan tetapi berdasarkan apa yang saya lihat pada pengalamannya, dia memang merupakan pemain yang hebat kerana pernah beraksi di peringkat tertinggi .

"Dia pernah bermain dengan pasukan simpanan Racing Santander dan Atletico Madrid, kelab terakhir disertai Fernando ialah IFK Mariehamn, sebuah kelab dari Finland dan pernah bermain dengan beberapa kelab lain di sekitar Eropah, " katanya.

Walaupun berasal dari Sau Paolo, Brzail, Fernando turut memegang kerakyatan Itali kerana pernah bermain di Torino semasa peringkat remaja.

Antara kelab yang pernah disertai Fernando selain Racing Santander (2003-2007) dan Atletico Madrid (2008-09), dia pernah bermain dengan kelab Slovenia, Olimpija Ljubljana dan Olympiakos Nicosia dari Cyprus.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...