Saturday, November 17, 2012

‘Usah simpan pemain’


Harian Metro

“SAYA berpendapat, buat apa simpan pemain yang tidak ada hati untuk bermain dengan pasukan kita, sebaliknya lepaskanlah pemain itu,” kata Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) yang juga Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim mengenai isu perpindahan Norshahrul Idlan Talaha atau Mat Yo.

Tunku Ismail berkata, PBNJ menggunakan saluran tepat dan tidak melanggar peraturan ditetapkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM).

“Kami sudah membalas surat tawaran dihantar Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa) berhubung perpindahan Mat Yo hari ini (semalam). Surat tawaran dari Kafa mengandungi isu kontrak Mat Yo dan semuanya akan diputuskan pada mesyuarat Isnin ini.



“Nilai yang terkandung dalam surat tawaran itu sebenarnya tidaklah banyak dan saya tidak tahu macam mana boleh keluar cerita RM6 juta itu. Kamipun ikut peraturan ditetapkan FAM dan tidak akan melanggar peraturan.

“Saya tidak tahu jika ada orang cuba mengambil kesempatan daripada situasi ini namun niat saya hanyalah untuk meningkatkan prestasi dan mengembalikan kegemilangan bola sepak Johor,” katanya pada sidang media selepas memperkenalkan pemain import baru skuad Johor, Simone Del Nero, 31, semalam.

Hadir sama, Setiausaha Kehormat PBNJ, Suhairi Hashim.

Tunku Ismail berkata, isu Mat Yo bukan satu isu besar dan tidak mahu memanjangkan perkara itu.

Titahnya, mesyuarat khas akan diadakan Isnin ini bagi menyelesaikan semua masalah berbangkit termasuk isu perpindahan pemenang Anugerah Pemain Paling Bernilai negara sebanyak tiga kali berturut-turut itu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...