Friday, September 2, 2011

2 kemenangan awal tentukan nasib Felda


KUALA LUMPUR - Menyedari reputasi Kelantan selaku juara bertahan Piala Malaysia dan Liga Super 2011, jurulatih E. Elavarasan memilih untuk menyasarkan tempat kedua Kumpulan C buat Felda United sekali gus tiket ke suku akhir.

Namun, jurulatih Felda United itu tetap tidak mahu memandang rendah keupayaan dua lagi pasukan yang diundi dalam kumpulan sama iaitu Johor FC dan Sarawak.

Katanya, Johor FC dan Sarawak juga mempunyai kemampuan melakukan kejutan di samping bakal menjadi pencabar utama untuk pasukannya memburu tempat selaku naib juara Kumpulan C.

"Johor FC mempunyai kelebihan mereka tersendiri, malah Sarawak juga adalah satu pasukan yang tidak boleh kita anggap mudah.

"Untuk mendapatkan tempat kedua kami perlu bekerja keras dalam saingan Piala Malaysia ini," kata Elavarasan.

Tambah Elavarasan, tumpuan yang perlu diberikan oleh pasukannya pada saingan Piala Malaysia ialah memberikan persembahan terbaik pada dua perlawanan awal peringkat kumpulan.

"Biasanya dalam dua perlawanan awal kita sudah boleh tahu keupayaan pasukan itu untuk melangkah ke perlawanan suku akhir.

"Kami amat berharap mampu memberi saingan terbaik kerana setiap pasukan yang beraksi mempunyai peluang untuk pergi lebih jauh," jelasnya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...